سلامت عمومی

بررسی ۹ راهکارمناسب برای حفظ سلامتی جسمی و روحی

بهترین و مهم‌ترین آرزو برای خود و دیگران حفظ سلامت بدن است. زیرا در نبود سلامتی هیچ‌کاری قابل انجام نیست. تا زمانیکه سلامت بدن در خطر نباشد، اهمیت سلامتی برای ما قابل درک نیست. بسیاری از افرادی که دارای بیماری جدی هستند فقط برای اینکه یک روز را در سلامت کامل به سربرند، حاضرند همه چیز خود را بدهند. در ادامه با زوم لایف همراه باشید.سلامت عمومی شما بزرگترین دارایی شماست، در اینجا روش‌هایی به شما ارائه می‌شود تا با رعایت آنها با کمترین هزینه سلامتی خود را حفظ کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامت خود به توصیه‌های زیر عمل کنید:

۱٫ از رفتارهای پرخطر بپرهیزید

پذیرفتن خطرات بی‌مورد، هم برای جسم مضر است و هم برای روح عواقب ویرانگر آن مدت‌ها باقی خواهد ماند. به خطر انداختن بدن به طور جدی و دائمی ممکن است نشانگر وجود یک مشکل روانی حاد باشد در این مورد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آسیب بافت نرم چیست را مطالعه کنید. پزشکی که رشته تخصصی او در آن رابطه است. هدف خود را بر اساس یکی از دستاوردهایی که در قسمت زیر بدان اشاره شده است تعیین کنید.

از رفتارهای پرخطر بپرهیزید
  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • شراب خواری را کنار بگذارید.
  • رابطه جنسی بی‌خطری داشته باشید.
  • از نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید.
  • مصرف مواد مخدر را کنار گذارید.

۲٫ آب زیاد بنوشید

بزرگسالان علاوه بر نوشیدن چایی و قهوه باید حدود یک لیتر یا بیشتر در طی روز آب بنوشند(شش یا هشت لیوان).

آب زیاد بنوشید

آب، بدن انسان را در دمای مناسبی نگاه می‌دارد و سموم را خارج می‌کند، سمومی که نتیجه اجتناب ناپذیر سوخت و ساز بدن و محصول زندگی صنعتی است. مصرف غذاهای پر آب، برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

از دست ندهید  4 برند محبوب ایمپلنت آمریکایی در ایران

۳٫ برای سلامتی بدن، غذای مناسب بخورید

بسته به برنامه کاری یا برنامه تحصیلی شما، یک صبحانه حاوی مواد ارگانیگ هنگامی که با یک میان وعده همراه شود شما را تا هنگام ناهار نگاه می‌دارد. بهترین زمان برای صرف یک وعده شام سبک و سالم بین ساعت ۵ و ۸ بعد از ظهر می‌باشد. بهتر است نیمه شب از مصرف میان وعده‌ها پرهیز کنید چرا که مصرف میان وعده در آن هنگام کالری اضافی وارد بدن شما می‌کند و خواب شما را به هم می‌زند.

اگر از یک برنامه غذایی ثابتی پیروی کنید بدن شما احساس راحتی بیشتری می‌کند. به خاطر داشته باشید همه چربی‌ها برای بدن شما مضر نیستند. روغن ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد و تن ماهی و خوراکی‌هایی مانند آوکادو، آجیل و روغن زیتون حاوی چربی‌های مفید می‌باشند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله برنامه ورزشی مناسب چیست را مطالعه کنید.

۴٫ یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی حاوی فیبر، کلسترول شما را کاهش می‌دهد، سطح قند خون شما را تنظیم می‌کند، سلامت روده‌ها را بهبود می‌دهد و مانع از پرخوری شما می‌گردد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله عوامل تاثیرگذار بر ریزش مو را مطالعه کنید. مقدار توصیه شده مصرف فیبر ۳۰ گرم در روز برای مردان و ۲۱ گرم برای زنان است بعد از سن ۵۰ سالگی این مقدار به ۳۸ گرم برای مردان و ۲۵ گرم برای زنان می‌رسد. بعضی منابع غذایی حاوی فیبر شامل میوه‌جات و سبزیجات (با پوست) غلات سبوس دار و حبوبات می‌باشد.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

به وزن مناسب بدن برسید. قالب بدن هر کس چه از لحاظ اندازه و چه از لحاظ وزن با دیگری متفاوت است. فردی درشت هیکل وزنی بیشتر از یک فرد ریز اندام دارد. از هر گونه رژیم های سخت بپرهیزید. برای کاهش وزن هیچ گلوله جادویی وجود دارد اگر هم باشد آن محروم کردن بدن از مواد مغذی حیاتی نیست. تغییر آهسته عادات غذایی بهتر است و منافع بلند مدت آن برای سلامتی شما بیشتر است.

از دست ندهید  راهنمای خرید مکمل ها و محصولات تخصصی برای درمان ریزش مو

۵٫ تقویت سیستم ایمنی بدن برای سلامتی

کسی که دائم احساس خستگی و سرما می‌کند کسی که دچار عفونت‌ها یا سایر عوارضی است که از ضعف سیستم ایمنی بدن ناشی می‌گردد نمی‌تواند عادت سالم خود را حفظ نماید و از سطح بالای انرژی برخوردار باشد.

۶٫ زمان بیشتر از نور خورشید استفاده کنید

امروزه بیشتر وقت خود را در محیط سر بسته سیر می‌کنیم و عدم وجود نور خورشید کافی می‌تواند باعث کمبود ویتامین D شود که باعث مشکلات استخوانی می شود حداقل ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در روز از نور خورشید استفاده کنید.

 برای سلامتی زمان بیشتر از نور خورشید استفاده کنید

۷٫ ورزش کنید و سلامتی بدن را حفظ کنید

آهسته راه‌رفتن بهترین روش برای ورزش کردن است و هزینه‌ای ندارد. یک کیلومتر پیاده روی آهسته در روز تاثیر زیادی بر سلامتی شما دارد استفاده از راهرو به جای آسانسور در جاهایی که امکان دارد از استفاده از بالابر اجتناب کنید چرا که استفاده از پله ها برای سلامت قلب و گردش خون شما مفید است.

ورزش کنید و سلامتی بدن را حفظ کنید

اگر شما ۱ یا ۲ طبقه از پله استفاده کنید برای شما مضر نخواهد بود، این یک تمرین ساده برای ورزش کردن در محل کار شماست. توصیه کلی این است که در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید.

۸٫ اجازه ندهید تلویزیون و اینترنت خواب شما را کاهش دهد

آیا شما احساس کمبود خواب می‌کنید؟ شما زمان زیادی تلویزیون و اینترنت استفاده می‌کنید بزرگسالان به ۶-۷ ساعت خواب در روز نیاز دارند، اگر شما خواب کافی نداشته باشید، اثرش در رفتار و توانایی تمرکز شما دیده می‌شود.

۹٫ برای سلامتی بدن کیفیت خواب خود را بهبود دهید

هنگامی که در خواب هستید بدن شما سلول‌هایی را تولید می‌کند که با عفونت‌ها و التهاب‌ها و استرس مبارزه می‌نماید این بدان معناست که داشتن خواب اندک یا کیفیت بد خواب، شما را در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌دهد و مدت زمان بهبودی شما را افزایش می‌دهد.

برای سلامتی بدن کیفیت خواب خود را بهبود دهید

علاوه بر آن طی تحقیقاتی که در مجله آمریکایی تغدیه بالینی انجام شد متوجه شدند مردانی که ۴ ساعت می‌خوابند ۵۰۰ کالری بیشتر از هنگامی که ۸ ساعت می‌خوابند کالری می‌سوزانند.

از دست ندهید  بافت نرم و آسیب بافت نرم چیست؟ + معرفی و بررسی انواع صدمات بافت نرم + نکات مهم در مورد آن

۱۰٫ روابط اجتماعی و بهبود سلامتی

زمانی را به معاشرت اختصاص دهید تا شاد شوید. گذراندن زمان با عزیزان، منجر به افزایش شادی می شود. حتی اگر در محل کار خود مشغول هستید، فقط ۳۰ دقیقه در روز را برای صرف غذا یا صحبت تلفنی با کسی که به او اهمیت می دهید، اختصاص دهید. با این کار، حس بهتری‌ خواهید داشت.

۱۱٫ خندیدن برای حفظ سلامتی

یک برنامه خنده دار تماشا کنید تا به شما کمک کند که آرام شوید. خندیدن، نه تنها سرگرم کننده است، بلکه فواید فراوانی برای سلامتی به همراه دارد.

 خندیدن برای حفظ سلامتی

برای از بین بردن استرس، تقویت خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی بدن، فیلم یا برنامه تلویزیونی خنده دار مورد علاقه خود را تماشا کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با ۹ راهکار برای حفظ سلامتی جسمی و روحی آشنا شدید.همچنین از روشهای سلامتی بدن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری داریدآن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا