زیبایی - آرایشی

ترند میکاپ 2023

عکس و فیلم های یک مراسم عروسی ایرانی در دهه ی 70 را که ببینید آرایش های رنگی و غلیظ توجه شما را جلب خواهد کرد که برای امروز کمی خنده دار است، یا خط لب ها و خط چشم های پررنگ دهه ی 80، یا دهه ی 90 و سایه های مات که امروزه همگی از مد رفته اند و جای خود را به ترندهای آرایشی جدید داده اند. در هر دوره ای عوامل مختلف روی ظاهر افراد و سبک میکاپ آن ها تاثیر گذار بوده اند، در این مقاله شما را به معرفی ترندهای محبوب دوره های مختلف و عوامل موثر در آن ها دعوت می کنیم و جدیدترین سبک های آرایش تابستانی را برای پوست های مختلف بررسی می کنیم.


فهرست مطالب


خط چشم های گرافیکی وغیرمعمول

خط چشم گرافیکی یک راه عالی برای تغییر روال معمول آرایش شما است. خط چشم گرافیکی با رنگ‌های زنده، شکل‌های منحصربه‌فرد و بدون محدودیت، آرایشی است که باید در سال 2023 امتحان کنید.

رژ لب های شکلاتی و زرشکی

رژ لب تیره، لب های شما را پرتر نشان می دهد و ظاهری جذاب و دراماتیک به هر ظاهری می بخشد. بعلاوه، این آرایش صورتی ساده و دراماتیک را تکمیل می کند و با لباس های رسمی و غیر رسمی مناسب است. رژ لب تیره در حال حاضر فوق العاده مورد توجه است. بیشتر بدانید: افسردگی پس از زایمان چیست؟ 

ابرو های بیرنگ

بر کسی پوشیده نیست که ابروها این قدرت را دارند که صورت شما را کاملاً متحول کنند. نتایج بر اساس اینکه آیا ابروهای خود را ضخیم یا نازک، قوس دار یا صاف، کرکی یا پر شده و غیره دوست دارید بسیار متفاوت است. ابرو های تیره کم کم جای خود را به ابرو های روشن و بیرنگ می‌دهند.

از دست ندهید  میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیری در جوانسازی دارد؟ + بررسی عوارض و هزینه ی آن

شکل غیرمعمول رژگونه زدن

رژگونه ممکن است در صدر فهرست آرایش های بی بهانه و ضروری برای همه نباشد، اما اگر کاملا صادق باشیم، این یکی از لوازم آرایشی است که وقتی به درستی انجام شود، حتی ساده ترین ظاهر را کاملاً تقویت می کند.این شکل از رژگونه زدن در دهه ی هفتاد و هشتاد هم مد بوده است و اخیرا هم بسیار مورد استقبال بوده است.

استفاده از رنگ نقره ای و متالیک برای سایه و خط چشم

اگرچه ممکن است به نظر برسد که رنگ نقره ای فقط برای مواقع خاص استفاده شود، اما وجود خط چشم و سایه ی نقره‌ای در کیت زیبایی شما به طرز شگفت‌آوری مفید است. این فقط برای موقعیت های خاص نیست. آیا میدانید خدمات سلامت دیجیتال چیست؟

امسال چه سبک هایی در میکاپ مد شده؟

میکاپ آرتیست های مطرح دنیا معتقدند در عصر حاضر تنها دو سبک باقی مانده است: مینیمالیسم و ماکسیمالیسم، و چیزی بین این دو وجود ندارد. و این دیدگاه تا حد زیادی درست به نظر می رسد، چرا که افراد یا به دنبال سادگی و طبیعی بودن هستند و یا از طرف دیگر بوم افتاده و به روش های عجیب و غریب و افراطی خود را آرایش می کنند.

افرادی که سبک های مینیمالیستی را دنبال می کنند با تکنیک های زیرسازی سبک پوست خود را به شکل طبیعی کاور می کنند و از رنگ های لایت و نزدیک به رنگ واقعی پوست برای اصلاح پوست استفاده می کنند. در سوی دیگر سبک های ماکسیمالیستی با برجسته تر کردن خطوط و رنگ های اطراف چشم و لب سعی در جلب توجه بیشتر به سمت این اعضای صورت دارند و در این راه هرچه جسورانه تر عمل کنند احساس بهتری خواهند داشت!

سبک ریویرا فرانسوی

بعد از جشنواره ی کن و وایرال شدن عکس های عروسی سوفیا ریچی، بسیاری از آرایش ها از ریویرا فرانسه الهام گرفته شد و افراد برای مراسم های مهم چهره ی خود را به این سبک آراستند.

ترند میکاپ 2023

استفاده از رنگ های شفاف، برانزِر و لب های مات الِمان های اصلی این سبک هستند. این سبک برای افرادی با پوست خیلی روشن و رنگ موها و چشم های روشن مناسب تر است. اگرچه عده ای تصور می کنند این سبک بیحال و بی روح است، اما اگر اصول آن به درستی اجرا شود خیره کننده خواهد بود.

از دست ندهید  همه چیز درباره ضد آفتاب ها

ایجاد ظاهر ابری پوست

یکی از ترندهای میکاپ تابستانی تمرکز روی نمایان کردن نرمی و درخشندگی پوست است. ایجاد یک پوشش ظریف و طبیعی روی پوست و دستیابی به ظاهری درخشان که با استفاده از آبرسان ها، زیرسازهای سبک و رژگونه های مخملی ممکن می شود.

برای ایجاد ظاهر ابری و مخملی در پوست صورت استفاده از تکنیک های زیرسازی و ایجاد لایه های مناسب به شکل حرفه ای و با بکارگیری ابزار تخصصی این کار لازم است و باید با دقت زیاد انجام شود تا نتیجه ی دلخواه را حاصل کند.

روی این لایه ها از کمترین و مات ترین لوازم آرایشی استفاده می شود تا آنچه بیش از همه جلب توجه می کند نرمی و درخشش پوست باشد. پوست شما به هر رنگ و با هر بافتی که باشد می تواند لطافت و درخشش خود را به دست بیاورد و حتی بدون آرایش جلوه ی چشمگیری داشته باشد.

رژگونه های بولد و مات

به علت زاویه سازی و اهمیت آن در زیبایی صورت، استفاده از رژگونه شکل تخصصی تری به خود گرفته است. برای ایجاد گرما و انتقال حالت صمیمی صورت، رژگونه های خامه ای و ترکیب و فِید کردن رنگ های مختلف به شکل حرفه ای روی استخوان گونه این روزها اهمیت زیادی دارد.

در گذشته استفاده از رژگونه های پررنگ و سرخابی رواج داشت در حالیکه امروز این رنگ ها به حاشیه رانده شده اند و رنگ های گرم و مات مانند آجری کمرنگ، طلایی و برنزی جای آن ها را گرفته اند. عده ی زیادی از افراد در تابستان تنها با یک کرم ضدآفتاب و زیرساز و زدن رژگونه آرایش خود را تمام می کنند و ظاهری نچرال و مناسب از خود ارائه می دهند.

از دست ندهید  چگونه با عینک جذاب باشیم؟

تمرکز روی پوست صاف و نرم

پوست صورت پایه ی هر طرح و نقشی ست که با میکاپ روی آن شکل می گیرد و نرمی و صافی آن بسیار حائز اهمیت است. فونداسیون های تخصصی و سرم هایی که برای یکدست کردن پوست استفاده می شوند این روزها در تمام ترندهای میکاپ پرطرفدارند و البته بسیاری از آن ها تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارند.

ترند میکاپ 2023

قبل از اینکه از برس ها و مدادها برای نقاشی استفاده کنید پوست خود را به بهترین و طبیعی ترین شکل درست کنید و از محصولات مراقبتی پوست به شکل منظم و صحیح استفاده کنید.

لب های برجسته

در ترندهای میکاپ امروزی لب های برجسته بازگشته اند، اما به تنهایی! به این معنی که با پوستی تمیز، ابروهایی مرتب و آرایشی مات و مینیمالیستی به سراغ لب ها بروید و از افراط در استفاده از قلم ها و رنگ ها در سایر اعضای صورت خودداری کنید.

رنگ های قرمز پررنگ، ارغوانی، قهوه ای و سرخابی از محبوب ترین رنگ ها در این سبک هستند. همچنین اگر ترجیح شما برای رنگ رژ لب رنگ های خنثی و مات است تکنیک های برجسته تر کردن لب ها را فراموش نکنید و ابزار مناسب برای این کار مانند قلم سفید و زیرسازهای لب را از قبل تهیه کنید.

ابروهای طبیعی

حتما به یاد می آورید که در دهه های قبلی رقابت اصلی روی نازک تر بودن ابروها بود و از موچین و سایر ابزارها برای هرچه باریک تر و کم پشت تر کردن ابروها استفاده می شد. امروز اما کاشت ابرو، فیبروز و یا داشتن ابروهای طبیعی و کمتر دستکاری شده ترند میکاپ روز است و افراد برای تقویت تک تک تارهای ابروی خود تلاش می کنند!

اگر ابروهای پهن و طبیعی دارید یکی از خوش شانس ترین افراد به حساب می آیید چرا که طراحی ابروها از دشوارترین مراحل میکاپ است که شما از آن بی نیازید!

میکاپ های شاینی و براق

سایه های زرق و برق دار و هایلایترهای براق در ترندهای میکاپ سال جدید جایگاه ویژه ای دارند و به ویژه برای مراسم های بزرگ و با لباس های رسمی سایه های کروم یا متالیک جلوه ی ویژه ای خواهند داشت.

از دست ندهید  راهنمای خرید کانسیلر

جذابیت این سبک در قابلیت استفاده ی آن با انواع رنگ ها و لباس هاست. اگر لباس شب مشکی پولکدار می پوشید سایه های براق انتخابی عالی هستد و اگر برای دورهمی های تابستانه ی صمیمی با لباس های رنگی حاضر می شوید همچنان رنگ های کروم انتخاب درستی هستند.

آندِرپینتینگ Underpainting

این اصطلاح در ترندهای میکاپ خیلی باب شده و اولین بار توسط مری فیلیپس به کار برده شد. آندرپینتیگ به عبارت ساده به آرایش کمتر اشاره دارد و معمولا برای حضور ستاره های هالیوودی مطرح در فرش قرمزها از این تکنیک استفاده می شود. به تصاویر جنیفر لوپز، ناتالی پورتمن و امیلی بلانت در فرش قرمزها نگاهی بیندازید تا این ترند آرایشی را به خوبی درک کنید.

ترند میکاپ 2023

این ترند آرایشی هرگز از بین نمی رود و تارخ انقضا ندارد، دلیل اصلی استفاده از آن همین موضوع است.

مژه های حجم دار

حالا که خط چشم های دور و دراز و پررنگ از مد رفته اند و چشم ها به ساده ترین شکل ممکن طراحی می شوند، وقت نشان دادن مژه هاست. برای تقویت مژه های خود از محصولات تقویتی مناسب استفاده کنید و ریمل متناسب با حجم مژه های خود را طوری بزنید که خیلی سنگین و مصنوعی به نظر نرسد. تاثیر چشم های شما ماندگارترین تاثیر از چهره ی شما در ذهن افراد است که باید تا حد ممکن طبیعی و دلپذیر باشد.

درخشش تابستانی

در تابستان هرچه بیشتر بدرخشید با طبیعت همخوانی بیشتری دارید. تلألو اشعه های خورشید با درخشیدن به پوستی با فونداسیون درخشان، رژگونه ی کرم، سایه های برنزی و لب های ساتنی در اثر گرما زیباتر می شود. پودرهای برنزه با بافت ابریشمی نیز برای فیکس نهایی میکاپ های ترند تابستانی گزینه ی خوبی هستند.

بهترین ترند میکاپ

در این مقاله با برترین ترندهای میکاپ در سال جدید آشنا شدید، ترندهای تابستانی جذاب و آشنایی با تکنیک های زیرسازی پوست. اما آنچه شما را زیبایتر و طبیعی تر جلوه می دهد ترندهای میکاپ سال نیستند، بلکه ترند شخصی و سفارشی سازی شده ی خود شما هستند.

از دست ندهید  روتین مراقبت از مو چرب

به عبارت دیگر برای اینکه جذاب تر به نظر برسید نیازی به دنبال کردن مدل های هالیوودی و فرش قرمزها و خرید گران ترین برندهای آرایشی ندارید، تنها روتین مراقبت پوستی خود را دنبال کنید و روی برجسته کردن نقاط قوت صورتتان تمرکز داشته باشید.

بعد از سال ها آزمون و خطا و پیشرفت هایی که در صنعت مد و زیبایی حاصل شد، اکنون به نقطه ای رسیده ایم که دریافتیم پوست صاف و سالم زیباترین ترند است. به همین علت محصولات زیبایی و بیوتی تراپیست ها بیشتر به سمت مراقبت از پوست و بهبود نقاط ضعف آن سوق داده شده اند و آرایش و طراحی اجزای صورت در اولویت بعدی قرار گرفته است.

سخن پایانی

شما در این مقاله با ترندهای میکاپ 2023 آشنا شدید. همچنین از بهترین سبک هایی که در میکاپ مد شده است آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

خط چشم ترند ۲۰۲۳ چیست؟

خط چشم گرافیکی، رنگی و تزئین چشم‌ها با سنگ و کریستال از زیباترین ترندهای آرایشی امسال هستند.

امسال چه رنگ رژ لبی ترند شده است؟

رنگ‌های خنثی که حس و حالی گرم، ملایم و شیک را ایجاد می‌کنند، مثل رنگ‌های نود، شتری، موکا و خاکستری با تناژ قهوه‌ای نشان‌دهنده ظرافتی ساده هستند. این رنگ‌ها به‌خوبی با رنگ پوست هماهنگ می‌شوند. لب براق هم در میکاپ ترند سال 2023 اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین بهتر است رژلب براق همین تناژ‌های رنگی را انتخاب کنید. علاوه‌براین، رنگ قرمز در رژ لب نیز از رنگ‌های ترندی امسال است.

آیا در آرایش امسال از هایلایتر استفاده کنیم؟

درخشندگی یکی از ترندهای آرایشی 2023 است و به‌همین دلیل، هایلایتر نیز در ترند امسال نقش دارد. استفاده درست از هایلایتر می‌تواند جلوه‌ای خاص به زوایای صورت ببخشد و باعث می‌شود که پوست، شاداب‌تر به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا