راهنما خرید

بهترین روتین پوستی در پاییز

در فصلی که برگ‌ها به رنگ زرد و نارنجی می‌شوند و هوا خنک‌تر می‌شود نشان دهنده رسیدن فصل پاییز است. زمانی که شرایط آب و هوایی عوض می‌شود پوست هم تغییر می‌کند. در این فصل باید یک سری نکات را رعایت کنید تا پوستی خوب و شاداب داشته باشید. اما این نکات و ترفند‌ها مختص فصل پاییز نیست و باید به طور مداوم و همیشگی انجام دهید.


فهرست مطالب


۱. استفاده از کرم ضدآفتاب در پاییز

شاید با خود بگویید کرم ضد آفتاب برای روزهای گرم و فصل تابستان است. اما استفاده از کرم ضد آفتاب برای هر 4 فصل سال ضروری است و نباید از آن غافل شد. پیشنهاد ما این است که از کرم‌های ضد آفتاب که انداره SPF آن بیش از 30 درصد است استفاده کنید. بین ساعت 10 صبح تا 4 عصر که بیشترین میزان تابش نور خورشید وجود دارد به طور مستقم قرار نگیرید و لباس‌های با آستین بلند بپوشید و حتما از عینک ضد آفتاب به ویژه در فصل پاییز استفاده کنید تا پوست را در برابر خورشید محافظت کنید.

بهترین روتین پوستی در پاییز

۲. استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست در فصل پاییز

بهترین راه پیشگیری از خشکی پوست مرطوب نگه داشتن آن است. در این فصل به دلیل سرد شدن هوا پوست خشک می‌شود. اما با استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب پوست می‌توان از خشکی پوست جلوگیری کنید.

۳. استفاده از ماسک‌های آبرسان مناسب برای فصل پاییز

یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و اندازه نصف مشت دست جو دو سر را با یکدیگر ترکیب کنید. این ماسک به طور کامل از پوست خشک شما محافظت کرده و آن را درمان می‌کند. سفیده تخم‌مرغ در این ماسک پوست‌ را روشن و روغن نارگیل به طور عمیق‌ لایه‌های پوست را رطوبت رسانی می‌کند.

مخلوط پوست خیار رنده شده با گلاب یک ماسک آب رسان فوق‌العاده‌ برای پوست‌های خشک است. برای تهیه این ماسک، پوست خیار را کاملا رنده کنید تا به کلی ریز شود و آن را به مدت 30 دقیقه درون گلاب بخیسانید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت‌ بگذارید. استفاده از این ماسک به‌صورت روزانه باعث آبرسانی و برطرف شدن زبری و خشک پوست‌های خشک می‌شود.

۴. استفاده از بالم لب برای جلوگیری از خشک شدن لب

استفاده کردن از مرطوب کننده‌های لب در فصل پاییز و فصل‌های سرد سال یکی از الویت‌های روتین پوستی محسوب می‌شود. زمانی که از مرطوب کننده لب استفاده می‌کنید باعث پیشگیری از خشک شدن و سوزش پوست لب می‌شوید. برای آبرسانی بیشتر لب‌ها از بالم لب‌هایی که SPF دارند استفاده کنید تا مؤثرتر باشند و یا حتی از وازلین با کیفیت خوب هم می‌توانید استفاده کنید.

بهترین روتین پوستی در پاییز

۵. استفاده از رژیم غذایی مناسب در فصل پاییز برای پوست خشک

در فصل پاییز استفاده از بعضی غذاها مانند ماهی، سبزیجات نارنجی و زرد رنگ، آناناس، هندوانه، طالبی، کاهو، پرتقال، بذر کتان و چای‌ گیاهی بسیار در این فصل موثر هستند. همچنین نوشیدن 8 لیوان آب برای شادابی و پیشگیری از خشکی پوست بسیار مفید است.

از دست ندهید  راهنمای خرید ماهیتابه و انواع آن + بررسی۷ نکته‌ی اساسی قبل از خرید انواع سرویس ماهیتابه

بهترین روتین پوستی

با افزایش سن، پوست صورت شادابی و رطوبت خود را از دست می‌دهد و این یک فرآیند کاملاً طبیعی است. اما آلودگی‌های هوا و نور خورشید باعث می‌شود تا پوست صورت زودتر حالت اولیه خود را از دست بدهد. پوست صورت بسته به ژنتیک در افراد مختلف ممکن است چرب، خشک و یا معمولی باشد. روتین پوستی مناسب می‌تواند برای انواع پوست‌ها مناسب باشد.

قدم اول: از شوینده‌های مناسب استفاده کنید.

در ابتدای صبح می‌توانید صورت خود را با آب گرم خیس نمایید و یا اگر می‌خواهید از شوینده‌های مخصوص پوست خود (چرب، خشک یا معمولی) استفاده کنید. اسکراب های لایه بردار در این مرحله می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

قدم دوم: از تونر استفاده کنید.

یک تصور غلط هنوز هم در بعضی از افراد وجود دارد که تونر پوست را برانگیخته می‌کند و نتیجه خوبی نمی‌دهد. این باور کاملاً اشتباه است. تونرهای جدید می‌تواند ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز پوست را تأمین کند. هر فرد بسته به نوع پوست خود باید از یک نوع تونر استفاده کند. برای استفاده نیز مقداری از تونر را بر روی دست‌های خود بریزید و به‌صورت ملایم بر روی پوست خود بمالید. ماده اصلی تشکیل‌دهنده‌ی تونر اسید آلفا به همراه بتا هیدروکسی است که وظیفه‌ی آن برداشتن سلول‌های مرده و باز کردن منفذهای پوست صورت است.

قدم سوم: از سرم های پوست استفاده کنید.

سومین مرحله از روتین پوست، استفاده از سرم است. سرمه‌ای آنتی اکسیدانی بهترین نوع سرم ها هستند که استفاده از آن‌ها می‌تواند التهابات پوست و آلودگی‌های موجود بر روی پوست را از بین ببرد. در هنگام استفاده از سرم باید دقت کنید که سرم با مرطوب کننده مخلوط نشود.

قدم چهارم: کرم دور چشم استفاده کنید.

استفاده مرتب از کرم دور چشم می‌تواند در روتین پوست معجزه کند. استفاده از کرم دور چشم باعث حفظ حالت پوست دور چشم می‌شود و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. پوست اطراف چشم بسیار حساس است و در اثر خندیدن و اخم کردن کم‌کم چروک می‌شود. بنابراین استفاده مداوم از کرم‌های دور چشم می‌تواند برای جلوگیری از افتادگی و چروک در این ناحیه جلوگیری کند.

قدم پنجم: از ضد لک و ضد آکنه استفاده کنید.

استفاده از ضد لک و ضد آکنه باید زمانی باشد که هیچ ماده‌ای بر روی پوست شما نباشد. دلیل آن نیز این است که این مواد باید مستقیماً به پوست برسد. برای استفاده از این محصول حتماً از پزشک متخصص مشورت بگیرید. کلینیک ساعی آماده ارائه انواع اطلاعات و مشورت‌ها به افرادی است که قصد استفاده از روتین پوست، ضد لک و ضد آکنه را دارند.

از دست ندهید  راهنمای خرید بهترین کولر گازی + مزایای استفاده از کولر گازی چیست؟
بهترین روتین پوستی در پاییز

بهترین روتین پوستی خانگی

روتین پوستی روزانه خانگی شامل چه مراحلی است و باید در آن از چه موادی استفاده کنیم تا در طول روز پوستی شاداب و لطیف داشته باشیم؟ قبلا توضیح دادیم که روتین پوستی چیست و چه مراحلی دارد. اما در این مطلب موادی را برای استفاده در روتین روزانه معرفی می کنیم که برای همه انواع پوست (چرب، خشک، معمولی و…) مناسب است.

شوینده صورت خانگی:

در هر زمان که می خواهید از محصولات مراقبت پوست استفاده کنید و هر نوع پوستی که دارید، قدم اول همواره شستشوی صورت و پاک کردن هر نوع آلودگی و مواد آرایشی از روی آن است.

پس برای روتین روزانه پوست نیز قبل از هرچیز از یک شوینده خانگی استفاده کرده و صورت خود را به خوبی تمیز کنید. پیش از این طرز تهیه شوینده صورت خانگی را توضیح دادیم و فواید بسیاری را برای آن بیان کردیم.

استفاده از اسکراب صورت و لایه برداری:

مرحله دوم از روتین پوستی روزانه خانگی لایه برداری پوست است. لایه بردارها به از بین بردن سلول های مرده و ایجاد سلول های جدید کمک می کنند. می توانید با استفاده از مواد زیر یک اسکراب خانگی بسازید و پس از شستشوی صورت از آن برای لایه برداری پوست استفاده کنید.

ماسک صورت:

نیازی نیست از ماسک های گران قیمت استفاده کنید. کافی است با یکی از مواد تقویت کننده پوست، مثل عسل پوست خود را به خوبی ماساژ دهید تا منابع مفید آن جذب پوست شود. ماسک های تقویت کننده از مهم ترین مراحل روتین پوستی روزانه خانگی هستند.

آبرسانی پوست:

در خانه همه ما مرطوب کننده های زیادی وجود دارد که از آن ها غافل می شویم. خیار رنده شده، یک برگ از گلدان آلوئه ورا، ترکیب گلاب و خیار و هر چیزی که خاصیت آبرسانی دارد، می تواند در این مرحله از روتین پوستی روزانه خانگی مفید باشد.

چرب کردن پوست:

اگر پوست چربی دارید می توانید از این مرحله عبور کنید، اما اگر پوست خشکی دارید، باید از یک روغن ملایم مثل روغن بادام، روغن نارگیل و… برای چرب کردن پوست استفاده کنید. کافی است با یک یا دو قطره از این روغن پوست خود را توسط انگشتان ماساژ دهید تا به خوبی به پوست نفوذ کند.

بهترین روتین پوستی در پاییز

بهترین روتین پوستی ایرانی

محصولات سی گل:

این برند در سال ۱۳۶۹ در ایران تاسیس شد. موسس برند سی گل دکتر نصرالله اخوی است که متخصص بین‌ المللی در زمینه آرایشی و دارویی در ایران بوده و یکی از اعضای موسسه فرانسوی متخصصین بین‌ الملل نیز است. این فرد برند سی گل را در لابراتوار اخوی و در همان سال تاسیس کرد. تجربه کار در شرکت های بزرگ آرایشی مانند لورال، ویشی و لانکوم و همچنین با لابراتوارهای دارویی سرشناس داخلی باعث شد علم دکتر نصرالله در زمینه علوم بهداشتی و آرایشی پیشرفت چشمگیری پیدا کند. این برند جز بهترین های لوازم آرایشی و بهداشتی ایران و حتی جهان محسوب می شود. برند سی گل در خارج از ایران هم طرفداران خودش را دارد و کیفیت همیشه خوب این برند وجه تمایزش با بقیه بوده است.

از دست ندهید  چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود؟

محصولات کامان:

برند کامان یک برند تولید ایران است که در ساخت محصولات خود به پوست و جوانسازی آن اهمیت بسیار زیادی داده و تولیدات آن قابل رقابت با محصولات مراقبت از پوست خارجی هستند. این برند در زمینه تولید محصولات مراقبت پوستی، به سازگاری با محیط زیست نیز اهمیت زیادی داده و از این جهت می توان کامان را گروهی منحصر به فرد دانست.

از برترین محصولات این برند می توان به کرم بمب های آبرسان کامان اشاره کرد. کرم بمب های آبرسان همانطور که از نامشان پیداست دارای فرمولاسیون بی نظیری از مواد مقوی و تغذیه کننده است که برای آبرسانی و افزایش سلامت پوست فوق العاده است. این کرم های بی نظیر با فرمولاسیون فوق العاده ای که دارند موجب سفت شدن و آبرسانی پوست شده که همین امر موجب کاهش اثرات پیری و چروک می شود. این محصولات می تواند موجب ترمیم و تغذیه پوست شود و شادابی را برای پوست به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی های بمب های آبرسان، علاوه بر رطوبت رسانی قوی می توان به کنترل چربی پوست اشاره کرد.

محصولات آردن:

آردن به عنوان اولین گروه محصولات تخصّصی بهداشت و مراقبت از پوست در ایران در سال ۱۳۷۰ با هدف پاسخگویی به نیازهای روز‌افزون مصرف‌کنندگانی که دید حرفه‌ای و علمی‌تر نسبت به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی پوست را داشتند طراحی و تولید گردید.

محصولات پریم:

لابراتور دکتر اخوی به عنوان واحد برتر و پیشرو در لوازم آرایشی بهداشتی با هدف تولید محصولات ویژه مراقبت از پوست و در نظر گرفتن نیازهای جامعه پزشکی و طبقات مختلف جمعیت عمومی،توسط دکتر اخوی در سال ۱۳۶۹ تاسیس و پایه گذاری شده است. این شرکت لوازم آرایشی بهداشتی متنوعی تحت عنوان ((پریم)) که به عنوان یکی از بزرگترین برندهای لوازم آرایشی بهداشتی در ایران شناخته شده است ،با کیفیت و استاندارد بالا طراحی و تولید می نماید.به کار گیری تخصصی ترین و با کیفیت ترین نوع ترکیبات به دست آمده از بهترین لابراتورهای دنیا در فرمولاسیون محصولات پریم سبب شده تا این محصول توسط متخصصان پوست برای انواع پوست و در همه سنین توصیه شود.

محصولات هیدرودرم:

لابراتوار پارس حیان این روزها به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده‌ محصولات بهداشتی و آرایشی در سطح خاورمیانه است که با کیفیت و قیمت مناسبی که دارد ما را از استفاده از محصولات گران ‌قیمت خارجی بی‌نیاز کرده است. هیدرودرم یکی از برند های لابراتوار پارس حیان می باشد.

هیدرودرم با تنوع بیش از ۳۰ نوع محصول شامل مجموعه های تخصصی چون فرآورده های ضدآفتاب، فرآورده های روشن كننده، فرآورده های جوان كننده و ضد پیری،فرآورده های لایه بردار، محصولات مراقبت از پوست های خشك و بسیار خشك، فرآورده های آنتی آكنه، فرآورده های موبر، فرآورده های محافظت از لب،فرآورده های محافظت از ناخن از تولیدات این برند می باشد.

بهترین روتین پوستی در پاییز

بهترین روتین پوستی مردانه

روتین پوستی آقایان نیز مانند خانم‌ها، برای حفظ سلامت، زیبایی و جوانی پوست صورت ضروری است. این روتین در واقع شامل مراحل ساده‌ای برای پاکسازی پوست و مراقبت از آن است که با استفاده از محصولات بهداشتی متناسب با نوع پوست انجام می‌شود.

از دست ندهید  آشنایی با تلویزیون‌های هوشمند + راهنمای خرید تلویزیون هوشمند ال جی

چرا روتین مراقبت از پوست آقایان مهم است؟

شاید در نگاه اول روتین مراقبت از پوست آقایان برایتان وقت‌گیر و سخت به نظر برسد؛ اما این کار نیز مانند دوش گرفتن، یک فرآیند ساده و ضروری است. اگر می‌خواهید یک استایل شیک و جذاب داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر داشتن تناسب اندام و انتخاب لباس‌های مناسب، به سلامت و شادابی پوستتان نیز توجه ویژه‌ای نشان دهید.

همانطور که می‌دانید اصلاح مداوم صورت، تعریق و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و نور خورشید، پوست شما را مستعد بروز آکنه، جوش‌های سرسیاه و پیری زودرس می‌کنند. اما با انجام روتین پوستی روزانه آقایان می‌توانید به سادگی این مشکلات را برطرف یا از ایجاد آن‌ها جلوگیری کنید.

مرحله اول: شستشوی صورت

به طور کلی میزان ترشح چربی در پوست آقایان بیشتر از خانم‌ها بوده و پوست آن‌ها چرب‌تر است. بنابراین در حالت ایده‌آل پوست صورتتان نیاز دارد دو بار در روز، صبح و شب، پاکسازی شود. البته اگر به دلیل نوع کارتان یا انجام فعالیت‌های ورزشی، بیشتر در معرض تعریق و آلودگی قرار دارید، می‌توانید این کار را بیش از دو بار در روز نیز انجام دهید.

مرحله دوم: لایه برداری پوست

لایه برداری پوست با استفاده از اسکراب صورت مردانه ، کمک می‌کند تا سلول‌های مرده به طور کامل از بین بروند و لایه جوان و روشن زیرین نمایان شود. به طور متوسط آقایان هفته‌ای یک یا دو بار نیاز به لایه برداری دارند؛ البته در روتین پوست چرب آقایان ، بهتر است این کار تا سه بار در هفته انجام شود.

مرحله سوم: سرم پوست

عواملی مانند قرار گرفتن مداوم در معرض نور آفتاب یا ژنتیک، باعث پیری زودرس پوست می‌شوند و استفاده از سرم پوست موجب کند شدن روند پیری و کاهش تدریجی چین و چروک‌ها خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم از این محصولات، روزانه دو بار، صبح و شب استفاده کنید.

بهترین روتین پوستی در پاییز

نکات مهم در روتین پوستی آقایان:

پیشنهاد می‌کنیم از بهترین محصولات مراقبت پوستی آقایان استفاده کنید که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند؛ چرا که استفاده از محصولات بی‌کیفیت، تاثیرات منفی زیادی در پوستتان خواهد داشت.

اگر پوستتان خشک است، در روتین پوستی‌تان از کرم مرطوب کننده بیشتر استفاده کنید.

هنگام استحمام یا شستشوی صورت، آب ولرم را جایگزین آب داغ کنید تا از ایجاد خشکی، خارش و ترک خوردن پوست جلوگیری نمایید.

برای اصلاح صورت، پوستتان را مرطوب نگه دارید و این کار را بلافاصله پس از استحمام انجام دهید. چرا که در این زمان موهای صورت، نرم و انعطاف‌پذیر هستند.

روتین پوستی مناسب آقایان ، بسیار انعطاف‌پذیر است. به عنوان مثال می‌توانید فقط هفته‌ای یک تا دو بار لایه برداری کنید؛ اما استفاده از ضد آفتاب ضروری بوده و قابل حذف کردن نیست.

اسم وسایل روتین پوستی

پن:

پن‌ها ظاهری مثل صابون دارند؛ اما ساختارشان با صابون‌ها متفاوت است. این محصولات بدون اینکه چربی‌های مفید پوست را از بین ببرند، آلودگی‌ها را به‌خوبی پاک کرده و از رشد میکروب‌ها روی پوست جلوگیری می‌کنند.

از دست ندهید  راهنمای خرید عطر زنانه
بهترین روتین پوستی در پاییز

میسلار واتر:

اولین کاری که بایستی اول صبح برای پاک کردن آلودگی‌ها یا چربی‌های برجای مانده روی پوست انجام دهید.از آنجایی‌که در زمان خواب، ذرات عرق و چربی روی پوست شما نشسته و منافذ پوست شما را مسدود می‌کند، راهکار و چاره خلاصی از دست آن‌ها، استفاده از یک میسلار واتر است.

بهترین روتین پوستی در پاییز

تونر:

بعد از استفاده از میسلار واتر و ژل‌های شوینده، نوبت به آخرین گام در پاکسازی پوست در یک روتین پوستی ایده‌آل می‌رسد و آن‌ هم محصولی نام‌آشناست، تونرها! تونرها برای جمع‌تر کردن منافذ باز پوست و تنظیم میزان pH پوست، وجودشان الزامی است.

بهترین روتین پوستی در پاییز

سرم ویتامین: C

وقتی صحبت از سرم‌ها در میان باشد، پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ها استفاده از سرم ویتامین سی را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. تقریباً همه آن‌هایی که به سلامت پوست‌شان اهمیت می‌دهند، بایستی استفاده از این محصول مراقبتی را در سبد روزانه‌شان بگذارند.

فرقی نمی‌کند چه سنی داشته باشید، این محصول به شما کمک میکند تا جلوی پیری پوست‌تان را بگیرید و بتوانید همه آسیب‌های وارده از جانب قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی هوا را دفع کنید.

بهترین روتین پوستی در پاییز

سرم آبرسان:

بسیاری از ما با وجود استفاده مداوم از محصولات مراقبتی باز هم از خشکی پوست رنج می‌بریم. شرایط بد آب‌و‌هوایی، تغذیه نامناسب، بروز بیماری‌ها و یا استفاده از داروهای خاص، همگی جزو مواردی هستند که خشکی پوست ما را تشدید می‌کنند.

این مسئله را باید قبل از این که خشکی پوست باعث بروز زخم یا چین‌و‌چروک در بدنمان شده و ظاهر زیبای پوست‌مان را از بین ببرد، جدی بگیریم. برای همین استفاده از سرم آبرسان را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین روتین پوستی در پاییز

کرم چشم:

کارشناسان و متخصصان پوست معتقدند پوست منحصربه‌فرد دور چشم در مقابل کوچک‌ترین تغییر و تحولات محیطی، واکنش نشان می‌دهد و به‌راحتی از سطح رطوبتش کاسته می‌شود؛ همچنین، اگر خیلی با چشم‌تان بازی کنید و نگذارید مردمکش یک‌جا بند شود، خطوط و چین‌وچروک دور چشم‌تان زودتر خودشان را نشان می‌دهند.

برای همین، کرم چشم در دسته درمانی روتین پوست قرار می‌گیرد. کرمی که برای استفاده از آن بایستی کمی از کرم دور چشم را روی انگشت حلقه خود بمالید و سپس آن را دور چشم‌تان ماساژ دهید. گفتیم انگشت حلقه، چرا که ضعیف‌ترین انگشت دست به حساب می‌آید و از آسیب احتمالی و غیرارادی به چشم‌تان جلوگیری خواهد کرد.

بهترین روتین پوستی در پاییز

کرم ضدجوش:

اگر جوشی دارید که دوست دارید زودتر از بین برود، بهترین کار بکارگیری راهکارهای درمان آکنه است. به جای این که روی جوش خود تمرکز کنید تا بزرگ شود و آن را بترکانید، پیشنهاد می‌کنیم روی روتین پوست خود متمرکز شوید تا از بروز آن پیشگیری کنید.

بهترین روتین پوستی در پاییز

میسلار واتر:

اولین کاری که بایستی اول صبح برای پاک کردن آلودگی‌ها یا چربی‌های برجای مانده روی پوست انجام دهید.از آنجایی‌که در زمان خواب، ذرات عرق و چربی روی پوست شما نشسته و منافذ پوست شما را مسدود می‌کند، راهکار و چاره خلاصی از دست آن‌ها، استفاده از یک میسلار واتر است.

بهترین روتین پوستی در پاییز

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا